Πέμπτη 21 Σεπτεμβρίου 2006

Ο Καπετάνιος γράφει από την Εμπόλεμη Ζώνη



Εδώ σ αυτόν τον τόπο
την Ελλάδα των Σοφών, των Προικισμένων
των Ποιητών, των Λογοτεχνών, των Διαλεχτών
των Άξιων, των Περήφανων.
των κάτω απο τον Παρθενώνα

Εδώ σ αυτόν τον τόπο
τον μοναδικό, που διάλεξε ο Δημιουργός
να γεννηθούν οι εκλεκτοί, οι διαλεκτοί
Εδώ που το Φως λάμπει αιώνες και αιώνες
από την πρώτη ημέρα της Δημιουργίας

Εδώ σ αυτόν τον τόπο
του ήλιου, του απέραντου μπλε και γαλάζιου
των Θεών, της Σοφίας, της Ομορφιάς
εδώ που η σκέψη, η γνώση, η διανόηση
έδωσαν τα φώτα σε όλο τον Πλανήτη

Οι άξιοι όχι μόνο δεν ανταμείβονται
και δεν τιμώνται για το έργο τους
αλλά, αντίθετα, παραμερίζονται

Γιατί ρε γαμώτο ?
Γιατί να με πιάνει το παράπονο ?
Γιατί κάθε τόσο να κυλούν τα δάκρυα
στα μαγουλά μου ?
Γιατί ρε γαμώτο ?

Καθήκον των Αρχόντων, που μας κυβερνάνε
είναι να κάνουν τους πολίτες, αυτής της χώρας
πιο ευτυχείς
και όχι να τους κάνουν να κυλούν τα δάκρυά τους
στα μάγουλά τους

Εξάλλου γι αυτό τους εκλέγουμε, τους Άρχοντες,
Όχι για να τους προσκυνάμε
και όχι μόνο, τους πληρώνουμε κιόλας από το βιός μας,
αυτό είναι το γαμώτο
και μ αρέσει που μου λένε
γιατί Καπετάνιε μου σε πιάνει το παράπονο ?
Ε τώρα, τι να τους γράψω ?
Τους γα... το ταμ τιριρίμ ?
η τους γρ.... στα παπ....μου ?

Δεν μου το επιτρέπει η παιδεία μου, η αξιοπρέπειά μου
να εκφράζομαι κατ αυτόν τον τρόπο και κυρίως
όταν γράφω, δεν το δέχομαι να κατέβω στο επίπεδο
το δικό τους, αυτών που ευτελίσανε την ανθρώπινη
αξία και αξιοπρέπεια.

Δεν έμαθαν στα σχολειά που πήγαν οι Άρχοντες
του Μεγάρου Μαξίμου, ότι πρέπει να αξιολογούν
σωστά, να αποδίδουν την πραγματική αξία
σε πρόσωπα και πράγματα και να παίρνουν
σωστές αποφάσεις ?
Να ξεχωρίζουν τα σημαντικά από τις μετριότητες
και τα ασήμαντα ?
Δεν έμαθαν τίποτα για όλα αυτά ?

Αλήθεια σε τι σχολειά πήγαν ?
Τι δασκάλους είχαν ?

Δεν έμαθαν, ότι οι αξίες δεν απομακρύνονται
παρά προσεγγίζονται και ενισχύονται με κάθε τρόπο
για να αποδώσουν περισσότερο ?

Δεν ήξεραν, δεν έμαθαν
Δεν ρώταγαν για να μάθουν ?

Η μήπως Άρχοντές μου
φοβηθήκατε μήπως φανεί η μετριότητά σας
η γύμνια των γνώσεων σας ?

Λέω εγώ τώρα
Μήπως !

Τουλάχιστον δεν μαθαίνατε
να ξεχωρίζεται
δυο Γαϊδάρων άχυρα ?

Αλήθεια, Άρχοντες μου
Δεν ξέρεται σε τι Χώρα γεννηθήκατε ?
Αν δεν ξέρετε, αν δεν σας έχουν πει
Γιατί δεν ρωτάτε να μάθετε ?

Μα είναι, Άρχοντές μου
Τόσο πολύ απλό !

2 σχόλια:

THE_RETURN είπε...

"Ελλάδα, Ελλάδα, που ανεμίζεις τους αμέτρητους γραικύλους,
και παιδεύεις τα δροσερά ελληνόπουλα.."

έγραφε κάποτε ο ποιητής Νίκος Καρούζος,

και νομίζω ότι ταιριάζει θαυμάσια με το πνεύμα του κειμένου σου, Καπετάνιε μου.

Να είσαι καλά!

Unknown είπε...

Πολύ σωστά καλέ μου φίλε
έγραφε ο Καρούζος

βλέπεις οι ποιητές αντιλαμβάνονται
το τι ακριβώς συμβαίναι

όπως και εσύ
σε ευχαριστώ από καρδιάς

έχεις πάντα την αγάπη μου

καλό σου απόγευμα