Τρίτη 4 Ιουλίου 2006

Το Άλμπατρος της γνώσης.....

Το δεν ξέρω είναι μια πολύ σπουδαία λέξη
που όμως, όλοι μας την φοβόμαστε
την αποφεύγουμε.

Είναι χάρισμα το δεν ξέρω
γιατί όταν δεν ξέρεις μπορείς
να μάθεις, αρκεί να ξέρεις
ανάγνωση και γραφή.

Δεν είναι ντροπή το να μην ξέρεις,
ντροπή είναι να ξέρεις και να το κρατάς
μόνο για σένα, για να δείχνεις ότι μόνο
εσύ όλα τα ξέρεις.

Μήπως κάποια φορά, όλα αυτά που λες
ότι τα ξέρεις, πουλήσουν, έχοντας την ψευδαίσθηση
ότι θα τα οικονομήσεις από αυτούς που δεν ξέρουν
και θέλουν να μάθουν, και όχι για να λένε ότι
όλα τα ξέρουν, σαν και σένα, και να τα οικονομήσουν
όπως εσύ που λες ότι όλα τα ξέρεις.

Γιατί φοβάσαι να πεις το δεν ξέρω, το θέλω να μάθω
γιατί δεν ξέρεις ανάγνωση και γραφή
και όταν δεν ξέρεις δεν μπορείς να μάθεις
και ας λες εσύ ότι όλα τα ξέρεις.

Πόσες φορές μου είπες, Δημητράκη,
δεν ντρέπεσαι που δεν ξέρεις ?
και εγώ σου απάντησα
όχι, δεν ντρέπομαι
γιατί θέλω να μάθω
και όχι γιατί πρέπει.

Στο σχολείο δεν πηγαίνω επειδή πρέπει
πηγαίνω για να μάθω
επειδή εκεί δεν ντρέπομαι να πω
ότι δεν ξέρω και ήρθα για να μάθω.

Και μην με ρωτήσης άλλη φορά
αν ντρέπομαι που δεν ξέρω
γιατί θα σου απαντήσω και πάλι
όχι, δεν ντρέπομαι.

3 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

H άγνοια και η αμφιβολία είναι τα πρώτα βήματα της γνώσης

Καπετάνισσα είπε...

Το σκέφτομαι συχνά...

Καταπίνω γνώσεις (όχι αμάσητες, ευτυχώς), μόνο και μόνο για να επιβεβαιώνω συνεχώς την άγνοιά μου.

Unknown είπε...

Να είσαι καλά καπετάνισσα μου
και εγώ τις μασάω πολύ καλά
για να μπορώ να τις χωνεύω
καλλίτερα.
Ήμαστε από τα σκαριά που αντέχουν

Καλό σου πρωινό